Algemene voorwaarden en huisregels

ALGEMENE VOORWAARDEN BED & BREAKFAST AAN DE MOLEN           

Bed & Breakfast “Aan de molen” hanteert onderstaande Algemene Voorwaarden. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van, overeenkomsten met, leveringen en diensten van de eigenaar en zijn van kracht vanaf het moment van reservering tot en met het verblijf in onze Bed & Breakfast. Afwijkende bedingen, afspraken of regelingen gelden slechts indien en voor zover deze door de eigenaar 

zijn bevestigd. 

 

1. Algemeen 

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle gasten en contractanten van Bed & Breakfast “Aan de molen”, Molenstraat 5, 5366 BT Megen. Met het aangaan van een gebruikersovereenkomst worden deze Algemene Voorwaarden van kracht. 

 

1.1 Begrippen 

1. Eigenaar: Esther Sprenger & Rob Heier zijn beide rechtmatig eigenaar en beheerder van Bed & Breakfast “Aan de molen”, een accommodatie die faciliteiten biedt voor overnachting en ontbijt. Esther Sprenger & Rob Heier worden verder aangeduid als eigenaar. De eigenaar kan zich laten vervangen. 

 

2. Gast: Gast(en) is/zijn de (natuurlijke) persoon of personen, die een of meerdere overnachtingen in Bed & Breakfast “Aan de molen” boeken of wensen te boeken en daartoe met de eigenaren van die Bed & Breakfast een gebruikersovereenkomst aangaan of wensen aan te gaan. Waar u in deze Algemene Voorwaarden of Huishoudelijk Reglement leest “gast(en)” kunt u ook lezen “huurder(s)” of “gebruiker(s)”; deze begrippen zijn dus onderling synoniem van elkaar. 

 

3. Contractant: Contractant(en) is/zijn de (natuurlijke) persoon of personen, die met de eigenaren van Bed & Breakfast “Aan de molen” een gebruikersovereenkomst zijn aangegaan, maar voor de overeengekomen aankomstdatum annuleren of op de overeengekomen aankomstdatum niet komen opdagen.

 

4. B&B “Aan de molen”: waar u in deze Algemene Voorwaarden of Huishoudelijk Reglement leest B&B “Aan de molen”, kunt u ook lezen Bed & Breakfast “Aan de molen”; deze begrippen zijn dus onderling synoniem van elkaar. 

 

1.2 Bepalingen 

1. Deze Algemene Voorwaarden en Huishoudelijk Reglement worden bij reservering verstrekt aan de gast(en) en contractant(en). Ze kunnen ook op verzoek kosteloos verstrekt worden door de eigenaar. 

2. Huurders dienen een vaste woon -of verblijfplaats te hebben, zijn minimaal 18 jaar of ouder en hebben een geldig identiteitsbewijs bij zich. 

3. Huurders zijn verantwoordelijk voor zijn of haar medegasten. 

4. De eigenaar is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van eigendommen van de gasten en diens medegasten. Bij geschillen zijn alle (juridische) kosten voor rekening van de gebruikers. 

5. De eigenaar kan niet aansprakelijk gesteld worden voor persoonlijk letsel 

voortvloeiend uit het verblijf in B&B “Aan de molen”. 

6. De eigenaar is niet aansprakelijk voor storingen in en om de B&B “Aan de molen”, zoals bijvoorbeeld uitval van stroom, wifi, watervoorzieningen en technische installaties. 

7. Alle risico’s met betrekking tot een verblijf in B&B “Aan de molen” zijn voor rekening van de gebruikers. 

8. Beschadigingen en vermissingen van roerende en onroerende goederen van de eigenaar dienen door de gebruikers onmiddellijk te worden gemeld en vergoed aan de eigenaar. 

9. Gasten dienen instructies van de eigenaar op te volgen. 

10. De eigenaar kan gasten, bij overtreding van deze Algemene Voorwaarden, bij overtreding van onderstaande Huishoudelijk Reglement en bij ongepast gedrag, met onmiddellijke ingang de toegang tot B&B “Aan de molen” ontzeggen en/of weigeren, zonder nadere mededeling en opgaaf van redenen en zonder restitutie van 

verblijfskosten. 

11. De administratie van de eigenaar is bepalend bij onderling meningsverschil tenzij de gebruikers het tegendeel kunnen bewijzen. 

12. Gasten van B&B “Aan de molen” dienen zich te houden aan het onderstaande Huishoudelijk Reglement. 

 

2. Tarieven 

1. Tarieven zijn per appartement, inclusief BTW, handdoeken, opgemaakte bedden, gas, water, elektriciteit, eindschoonmaak en toeristenbelasting. Ontbijt en/of lunchpakket kan indien gewenst tegen meerkosten besteld worden. 

2. De tarieven van B&B “Aan de molen” zijn onder voorbehoud van tussentijdse prijswijzigingen.  

3. De geldende tarieven van de B&B “Aan de molen” zijn op aanvraag te verkrijgen. 

4. Vermeldingen van prijzen en tarieven geschieden onder voorbehoud van zet en/of drukfouten. 

 

3. Goed om te weten 

1. B&B “Aan de molen” is helaas niet geschikt voor honden, personen in een rolstoel of personen die slecht te been zijn. 

2. Het minimale verblijf in B&B “Aan de molen” is twee nachten. 

3. Er is geen laadpaal voor elektrische auto’s aanwezig. 

4. Wij raden u aan een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. 

5. Als gast ontvangt u een set sleutels voor uw appartement in B&B “Aan de molen”. Deze plaats u bij vertrek weer terug in de sleutelkluis aan de muur. Als gast bent u zelf verantwoordelijk voor het correct afsluiten van de toegangsdeur van uw appartement. 

Verlies van een of meerdere sleutels is voor kosten van de gast (€ 25,00 per sleutel) 

en zal per Tikkie of achteraf per factuur door de gast voldaan worden. 

 

4. Reservering en bevestiging 

1. Voor het reserveren van een verblijf in B&B “Aan de molen” worden geen extra kosten in rekening gebracht. 

2. De gebruikersovereenkomst kan mondeling, telefonisch, schriftelijk en per e-mail worden aangegaan. 

3. Na ontvangst van uw reserveringsverzoek stuurt B&B “Aan de molen” een bevestiging (mits plaats beschikbaar) en is de reservering definitief. 

4. Zodra de reservering definitief is, is de gebruikersovereenkomst tussen eigenaar en gast(en) of contractant(en) aangegaan. 

5. Op onze reserveringsbevestigingen en facturen wordt verwezen naar deze Algemene Voorwaarden. 

 

5. Betaling particulieren 

1. De totale afgesproken kosten voor uw verblijf in B&B “Aan de molen”, dienen uiterlijk 7 dagen voor de overeengekomen aankomstdatum, bij vooruitbetaling te worden voldaan via bankoverschrijving. 

2. Indien de reservering plaats vindt binnen 7 dagen voor de aankomstdatum, dienen de totale afgesproken kosten voor uw verblijf in B&B “Aan de molen” direct per bankoverschrijving of Tikkie voldaan te worden. 

3. Bij betaling via bankoverschrijving, kunt u het totaal verschuldigde bedrag overmaken op het bankrekeningnummer IBAN NL82ABNA0137869355 (BIC: ABNANL2A) ten name van B&B “Aan de molen”, onder vermelding van factuurnummer en referentie. 

 

6. Betaling zakelijk 

1. Voor zakelijke betalingen gelden dezelfde voorwaarden als particuliere betalingen. 

2. In overleg met en na bevestiging van de eigenaar, is het mogelijk achteraf per factuur te betalen. Deze facturen dienen wel binnen 14 dagen voldaan te zijn. 

 

7. Annulering en no show (niet komen zonder annulering) 

1. Indien de contractant(en) onverhoopt niet in staat zijn om de aangegane gebruikersovereenkomst na te komen, dienen ze dit zo spoedig mogelijk bij B&B “Aan de molen” te melden zodat wij de daardoor vrijgevallen datum alsnog aan derden kunnen aanbieden. 

2. Bij annulering en no show betaalt/betalen de contractant(en) een vergoeding aan de eigenaar. 

Deze vergoeding bestaat uit: 

• Tot 8 dagen voor de overeengekomen aankomstdatum, is annulering van de definitieve reservering kosteloos. 

• 50% van de totale afgesproken verblijfskosten worden bij de contractant(en) 

in rekening gebracht,

- Indien de contractant(en) binnen 7 of minder dagen voor de overeengekomen aankomstdatum de definitieve reservering wil annuleren of wijzigen.

- Indien de contractant op de overeengekomen aankomstdatum niet komt 

opdagen (no show). 

De contractant ontvangt een factuur voor deze kosten. Deze factuur dient binnen 14 dagen te worden voldaan op bankrekeningnummer IBAN NL82ABNA0137869355 (BIC: ABNANL2A) ten name van B&B “Aan de molen”, 

onder vermelding van factuurnummer en referentie. 

 

8. Overmacht 

1. In geval van overmacht, zowel van blijvende als tijdelijke aard, is de B&B “Aan de molen”, gerechtigd de gebruikersovereenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of tijdelijk op te schorten zonder dat de gast aanspraak op nakoming en/of schadevergoeding kan doen gelden.  

2. Onder overmacht wordt onder meer, doch niet uitsluitend verstaan: oorlogsgevaar, oorlog, opstand, molest, stakingen, boycot, storingen in het energiecircuit, in het verkeer of transport, maatregelen van overheidswege, schaarste aan grondstoffen, natuurrampen en voorts alle omstandigheden, buitengewone weersomstandigheden, overlijden van een van eigenaren of naaste familieleden e.d. 

waaronder gehele of gedeeltelijke nakoming van de gebruikersovereenkomst naar redelijkheid en billijkheid niet van B&B “Aan de molen”, kan worden gevergd. 

 

9. Privacy 

1. B&B “Aan de molen”, zal alle aan haar verstrekte of bekend geworden persoonsgegevens vertrouwelijk behandelen en niet vrijelijk aan derden ter beschikking stellen. 

 

10. Slotbepaling 

1. Voor zover in regels van internationaal privaatrecht niet anders bepaald, is op de onderhavige voorwaarden uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Niet Nederlandstalige gasten worden geacht akkoord te zijn met de Algemene Voorwaarden. 

2. Alle geschillen voortvloeiende uit de gebruikersovereenkomst, deze Algemene Voorwaarden en het Huishoudelijk Reglement zullen in eerste aanleg worden beslecht door de bevoegde rechter in Nederland, voor zover de regels van internationaal privaatrecht niet anders bepalen. 

3. Geen van de partijen kan haar rechten en verplichtingen aan derden overdragen voor zover in de onderhavige voorwaarden niets anders is bepaald. 

4. Indien en voor zover enige bepaling in de gebruikersovereenkomst en de onderhavige Algemene Voorwaarden of Huishoudelijk Reglement nietig mocht blijken, blijven de overige voorwaarden in stand en wordt het nietige artikel aldus geacht te zijn geconverteerd dat het in overeenstemming met de kennelijke 

bedoelingen van partijen wordt gebracht. 

 

HUISHOUDELIJK REGLEMENT 

1. Aankomst en vertrek 

1. Op de dag van aankomst kunt u vanaf 15.00 uur uw verblijf gebruiken en kan tot 22.00 uur worden ingecheckt. 

2. Afwijkende aankomsttijden dan hierboven genoemd zijn alleen mogelijk in overleg. 

3. Op de dag van vertrek dient het appartement om 11.00 uur vrij te zijn. 

4. Alleen in overleg kan van bovengenoemde tijden afgeweken worden. 

5. Bij voortijdig vertrek vindt geen restitutie plaats. 

6. Op de dag van vertrek dient het appartement in B&B “Aan de molen”, schoon te worden achtergelaten, hetgeen het volgende inhoudt:  

• alles schoon afgewassen,  

• koelkast leeg en schoon, alle etenswaren verwijderd.   

 

2. Ontbijt & Lunchpakket 

1. Indien gewenst en tegen meerkosten, wordt het ontbijt klaargezet in de koelkast. 

2. Verse broodjes voor uw ontbijt worden dagelijks op een vaste plek voor u klaar gezet. 

3. Wilt u uw ontbijt uitbreiden zodat u ook een lunchpakket kunt samenstellen, dan kan dit tegen meerkosten geregeld worden. 

 

3. Uw verblijf 

1. Geluidsoverlast, met name tussen 22.00 en 07.00 uur, dient te worden voorkomen. 

2. Gebruik door derden van het verblijf is niet toegestaan. 

3. B&B “Aan de molen” omvat twee appartementen. Ons appartement “Koeienstal” is geschikt voor een maximale bezetting van twee personen. Appartement “Hooizolder” voor een maximale bezetting van vier personen. 

4. In de appartementen van B&B “Aan de molen” mag niet door meer personen worden overnacht dan schriftelijk is overeengekomen. Blijkt dat er toch meer gasten zijn dan overeengekomen, heeft de eigenaar het recht u de toegang te ontzeggen.  

5. Indien parkeerplekken beschikbaar zijn, kunnen voertuigen geparkeerd worden op het terrein van B&B “Aan de molen”. Er zijn ook parkeerplaatsen in de nabije omgeving beschikbaar. 

6. Afval dient in het vuilnisbakje te worden gedeponeerd. 

7. De aanwezigheid van verdachte personen onmiddellijk melden bij de eigenaar. 

8. Niet toegestaan in B&B “Aan de molen”: 

• Huisdieren  

• Roken/vapen. Dit is wel in onze tuin toegestaan 

• Koken, airfryen of frituren  

• Fietsaccu’s opladen. Deze kunt u in ons fietsenhok opladen 

• Feesten/samenkomsten 

• Uitwisselen van de sleutelkluiscode met andere gasten of derden 

• Geluidsdragers in de tuin, tenzij een koptelefoon of oordoppen gebruikt worden. 

 

4. Klachten en verbeterpunten  

1. Uiteraard doen wij ons uiterste best onze gasten een onbezorgd en onvergetelijk verblijf te bieden. Mocht er ondanks onze goede zorgen toch een klacht of verbeterpunt zijn, dan horen wij dat graag ter plekke van u zodat wij hierop in overleg en naar alle redelijkheid kunnen handelen. 

 

Wij wensen je een fijn verblijf in onze Bed & Breakfast 

Met vriendelijke groeten, 

Esther & Rob

Adres

Molenstraat 5

5366 BT Megen

+31 6 40776256

aandemolen@gmail.com

Routebeschrijving

Appartementen

Delen